نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان /برخی اتفاقات و درگیری‌های طایفه‌ای زیبنده شهرستان خاش نیست/ ایجاد اخلال در امنیت تعارف‌بردار نیست/ از علمای استان انتظار نداریم تنها به بیان خوبی‌ها بپردازند بلکه انتظار می‌رود منصف باشند

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان /برخی اتفاقات و درگیری‌های طایفه‌ای زیبنده شهرستان خاش نیست/ ایجاد اخلال در امنیت تعارف‌بردار نیست/ از علمای استان انتظار نداریم تنها به بیان خوبی‌ها بپردازند بلکه انتظار می‌رود منصف باشند/ با علمای اهل‌سنت ارتباط داریم و جلسات به صورت خصوصی برگزار می‌شود اما از رسانه‌ای کردن این جلسات واهمه دارند/ در اتفاقات زاهدان مطالبات بنده از همه بیشتر بود .

️نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: آغوش ما به روی علمای اهل سنت باز است و با آن‌ها ارتباط داریم و جلسات به صورت خصوصی برگزار می‌شود اما از رسانه‌ای کردن این جلسات واهمه دارند و ما نیز به نظر آن‌ها عمل می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان؛ آیت‌الله مصطفی محامی نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان؛ در دیدار جمعی از معتمدین، ریش‌سفیدان و سران طوایف استان ضمن استماع مشکلات و درخواست‌های حاضرین به بیان نکات مد نظر پرداخت و گفت: خوشبختانه در سطح شهرستان خاش همراهی و همکاری خوبی بین مردم، علما و مسئولان وجود دارد اما متأسفانه برخی اتفاقات و درگیری‌های طایفه‌ای در سطح استان از جمله شهرستان خاش رخ می‌دهد که زیبنده نیست.

️امام جمعه زاهدان افزود: در مجموع امنیت قابل قبولی را شاهد هستیم اما گاهی برخی اتفاقات در استان از جمله درگیری‌های طایفه‌‌ای، آدم‌ربایی، و گروگانگیری‌ها آزاردهنده است و به هر مقداری که معتمدین و ریش سفیدان و علما بتوانند در این جهت نقش آفرینی و از بروز این اتفاقات پیشگیری کنند کار شایسته‌ای است و فضای استان در امنیت خواهد بود.

️وی ادامه داد: یکی از تلاش‌های ما در مرکز استان و کشور این بود تا سیستان و بلوچستان صبغه و نگاه امنیتی نداشته باشد چرا که در این صورت سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی کمتر می‌شود و باید تلاش کنیم تا این رنگ از استان پاک شود و چهره استان امنیتی نباشد و معتمدین به خوبی می‌توانند در این جهت ایفای نقش کنند.

️نماینده مقام معظم رهبری در استان گفت: باید تلاش کنیم تا شغل درست و مناسبی برای فرزندان این مرز و بوم ایجاد شود چرا که ما ظرفیت‌های زیادی در استان داریم و بنده قبل از ماموریت جدید در استان خدمت مقام معظم رهبری نوشتم که اگر سیستان و بلوچستان خوب اداره می‌شد در شرایط تحریم کنونی می توانست کمک حالی برای کشور باشد نه اینکه برای حل مشکلات خود به سایر استان‌های معین نیاز داشته باشد.

️وی افزود: در شمال و مرکز استان مشکل آب داریم اما در جنوب کمتر با این مشکل مواجه هستیم و باید از این آب در حوزه کشاورزی و دامداری استفاده بهینه صورت گیرد و البته حوزه صنعت و معدن، تجارت و بازارچه های مرزی و دریا ظرفيت‌هاي مهم دیگری است که متاسفانه به درستی از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

️وی عنوان داشت: برای تامین امنیت پایدار باید روی توسعه اقتصاد و فرهنگ برنامه ریزی شود؛ متاسفانه ما سرمایه گذاران بومی داریم که در خارج از استان و کشور سرمایه گذاری می‌کنند و از شرایط سرمایه گذاری در استان گلایه دارند که باید این فرهنگ را اصلاح و از سرمایه گذاری در استان استقبال کنیم.

️آیت‌الله محامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری و دولت اهتمام خوبی به استان دارند و فعالیت‌های زیادی در سطح استان در حال انجام است و باید با حفظ امنیت و تعمیق وحدت زمینه فعالیت بیشتر را فراهم کنیم. ✅️وی در پاسخ به درخواست حاضرین مبنی بر آزادسازی علمای اهل سنت در ازای دریافت تضمین از آن‌ها عنوان داشت: بیشترین تضمین برای آزادسازی علما خود این افراد هستند و باید متنبه شده و دست از خرابکاری‌های خود بردارند چرا که ایجاد اخلال در امنیت تعارف بردار نیست.

️امام جمعه زاهدان افزود: با فرد عالم تنها برای بیان مطالبات برخورد نمی‌شود اما وقتی با شبکه‌های معاند که دشمنان نشان‌دار ما هستند ارتباط برقرار می‌کند با او برخورد می‌شود و قرار نیست چون فرد عالم است آزادانه عمل کند و حتی در برابر علمای شیعه هم به همین شکل است و یکی از گلایه‌های شیعیان از ما این است که چرا وقتی یکی از علمای شیعه یک دهم علمای اهل سنت حرف می زند با آن‌ها برخورد جدی کرده و به دادگاه روحانیت می‌برید ولی در برابر اهل سنت علیرغم اینکه هر هفته حرف خلاف می‌زنند اما اقدامی صورت نمی‌گیرد امنیت خط قرمز بوده و حق مردم و امنیت کشور چنین چیزی را اقتضا می‌کند.

️امام جمعه زاهدان افزود: در گذشته و در دیدار برخی از علمای استان گفتم انتظار نداریم تنها به بیان خوبی ها بپردازید بلکه انتظار می‌رود منصف باشید و دستاوردها و خلأها را در کنار هم ببینید.

️آیت‌الله محامی اضافه کرد: اینگونه نیست که علمای اهل سنت به خاطر دفاع از مردم و بیان مطالبات آن‌ها در زندان باشند و همچنین آزادسازی این افراد هم مطالبه عمومی مردم نیست.

️وی در پاسخ به درخواست حاضرین مبنی بر در آغوش گرفتن علمای اهل سنت و ارتباط بیشتر با آن‌ها عنوان کرد: آغوش ما به روی علمای اهل سنت باز است و با آن‌ها ارتباط داریم و جلسات به صورت خصوصی برگزار می‌شود اما از رسانه‌ای کردن این جلسات واهمه دارند و ما نیز به نظر آن‌ها عمل می‌کنیم.

️وی ادامه داد: در هنگام حضور هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری در بسیاری از نقاط استان تنها دغدغه واقعه هشت مهرماه وجود نداشت بلکه دغدغه مشکلات منطقه خود را داشتند و بنده نیز به برخی از آقایان گفتم از فرصت حضور هیئت برای حل مشکلات و بیان مطالبات مردم استفاده کنند که اینگونه عمل نشد.

️نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: فرصت خدمتگذاری به مردم زیاد نیست و بهترین عبادت خدمت به مردم و تلاش برای حل مشکلات آنهاست و هر چقدر بتوانیم باید برای رشد زندگی آن‌هادر ابعاد مختلف تلاش کنیم.
️آیت‌الله محامی در واکنش به درخوست حاضرین مبنی بر ایفای نقش پدری توسط نظام اسلامی و حل اختلافات موجود عنوان داشت: برای حل مشکلات ابتدا باید خود افراد خواهان باشند و در گام دوم نیز معتمدین و سران طوایف باید همین توصیه‌هایی که به ما دارند به افراد مقابل هم داشته باشند چرا که مشکل بین پدر و فرزند ایجاد می‌شود اما فرزند باید حد فرزندی خود را بداند و به آن ملتزم باشد و در مقابل پدر هم کار خود و ایفای نقش پدری را انجام دهد و در عین حال مسیر برای علما باز است و باید برای حل مسائل پای کار بیایند.
️نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: در اتفاقات زاهدان مطالبات من از همه بیشتر بود و مقام معظم رهبری نیز فرمودند: “نماینده من باید بحران را مدیریت به دنبال احقاق حق مردم باشد و در اين جهت با هیچکس تعارف نداشته باشد” و در حال حاضر نیز در تلاش بوده و از قوه‌ قضائیه درخواست تسریع در رسیدگی به امورات را داشته‌ایم و در صورتی که صدای استان یکی بود و آقایان همراهی می‌کردند تیغ ما برنده تر و کار زودتر به نتیجه می رسید.
انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super