نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌وبلوچستان / ضرورت تناسب آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای با نیازهای استان

نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌وبلوچستان /
ضرورت تناسب آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای با نیازهای استان
نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌وبلوچستان گفت:
مجموعه فنی‌وحرفه‌ای باید به دنبال آموزش مهارت ها متناسب با نیاز استان باشد زیرا بسیاری از مسئولان از کمبود برخی تخصص ها در استان گلایه مند هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان  سیستان و بلوچستان ؛ آیت‌الله مصطفی محامی نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌وبلوچستان در دیدار جلیل شهریاری مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای و دو تن از مهارت آموزان دارنده نشان طلا در مسابقات ملی مهارت ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت در حوزه فعالیت‌های کاربردی و مهارت‌افزایی گفت: متاسفانه با وجود اهمیت فعالیت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای هنوز نظام رسمی آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها مهارت و کارهای مورد نیاز روزمره را آموزش نمی‌دهد که چنین چیزی می توانست در کنار سایر مباحث آموزشی گنجانده شده و در پایان فرد دارنده مهارت فنی، خروجی کار باشد.


امام جمعه زاهدان افزود: مجموعه فنی‌و‌حرفه‌ای باید به دنبال آموزش مهارت ها متناسب با نیاز استان باشد زیرا بسیاری از مسئولان از کمبود برخی تخصص‌ها در استان گلایه‌مند و مجبور به استفاده از نیروهای متخصص غیربومی هستند.
آیت‌الله محامی بیان داشت: علی‌رغم کمبود اعتبارات باید به دنبال شناسایی راهکارها جهت گسترش دامنه آموزش باشید.
وی ادامه داد: در گام بعد باید به گونه‌ای طراحی و برنامه ریزی شود تا برای فرد آموزش دیده اشتغال زایی صورت گیرد هر چند که اگر آموزش ها متناسب با نیاز استان باشد و کیفیت کار نیز بالا باشد به طور خودکار فرد به کارگیری و جایگاه خود را پیدا خواهد کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بیان داشت: متاسفانه در سیستان‌وبلوچستان فرهنگ کار دچار آسیب هایی است و باعث ایجاد مشاغل کاذب شده که وجود نیروهای جوان موفق آن هم با این سطح از مهارت می‌تواند برای دیگران نیز قابل الگوگیری باشد.
همچنین در ابتدای این دیدار جلیل شهریاری مدیر کل فنی‌و‌حرفه‌ای استان به ارائه گزارش عملکرد این مجموعه پرداخت و گفت: در سطح استان ۲۴ و در سطح شهر زاهدان شش مرکز فنی‌وحرفه‌ای داریم که از ابتدای سال ۱۴۰۰ بیش از ۹ هزار کار آموز را آموزش داده‌ایم.
لازم به ذکر است در پایان این نشست از آقایان بلال براهوئی و یاسین ریگی دارندگان مدال طلای مسابقات ملی مهارت تجلیل شد.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super