نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌وبلوچستان/ وحدت موجود در سیستان‌وبلوچستان را به دنیا معرفی کنید

نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌وبلوچستان/
وحدت موجود در سیستان‌وبلوچستان را به دنیا معرفی کنید
نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌وبلوچستان گفت: حفظ وحدت موجود در سیستان‌وبلوچستان و ترویج آن به سایر نقاط کشور و دنیا یکی از اقدامات مهم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌وبلوچستان در دیدار حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیئت همراه ضمن ابراز خیرمقدم، با بیان این که نام‌گذاری استان به عنوان پایتخت وحدت کشور، دقیق و بر اساس واقعیت صورت پذیرفته است، اظهار داشت: برخی از ترسیم‌ها از سیستان‌وبلوچستان، خلاف واقع و در نتیجه فاصله طولانی نسبت به این منطقه و شناخت نامناسب ایجاد می‌شود.


امام جمعه زاهدان افزود: رفت و آمدها به استان و شناخت علما و نخبگان از یکدیگر، می‌تواند ذهنیت‌های غلط را زدوده و مانع سوء استفاده دشمنان شود.
این استاد درس خارج حوزه علمیه رابطه میان شیعه و اهل سنت را عاطفی و استوار توصیف کرد و ابراز داشت: صبوری، مهربانی، مهمان‌نوازی و همراهی با نظام از خصلت‌های مردم استان است.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان با اشاره به آرامش استان در دوره‌هایی که نقاط مختلف کشور درگیر ناآرامی بود، خاطرنشان کرد: در قضیه شمسر سراوان، دشمن قصد ایجاد آشوب در سراوان و گسترش آن به استان و کل کشور را داشت ولی با هوشیاری مردم سراوان، زمینه‌ای که برای بروز بحران فراهم شده بود در همان سراوان نابود و توطئه دشمن در نطفه خفه شد.
آیت‌الله محامی در ادامه با تاکید بر ضرورت ایفای نقش جدی‌تر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استان سیستان‌وبلوچستان، حفظ وحدت موجود و ترویج آن به سایر نقاط کشور و دنیا را یکی از اقدامات مهم این مجمع برشمرد و افزود: رشد کیفی و کمی آموزش؛ تاسیس مرکز علمی تلفیقی در حوزه‌های علمیه و برقراری ارتباط و رفت‌وآمدهای رسمی و غیررسمی جمع‌های علما و دانشگاهی داخل و خارج کشور به استان از ملزومات این امر است.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اهداف سفر را رسیدگی به دانشگاه امور مذاهب اسلامی واحد زاهدان و ایجاد زمینه برای رفت‌وآمدهای تقریبی عنوان کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذاری 40 ساله در استان سیستان‌وبلوچستان برای رفع فقر کافی نبوده و یکی از ابعاد فقر در استان، ضعف در منابع انسانی است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن تاکید بر تقویت و تربیت منابع انسانی، توسعه دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی را یکی از ملزومات این امر دانست و بیان داشت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل تمدن نوین اسلامی جز با همکاری شیعه و اهل سنت محقق نمی شود.
وی تربیت دانشجویانی از کشورهای مختلف در ایران با نگاه تقریبی و سپس حضور آنها در نقاط مختلف دنیا را فرصت خوبی برای تقویت وحدت عنوان کرد و گفت: تبدیل نگاه سلبی به ایجابی؛ تقویت مشارکت اهل سنت در سرنوشت استان؛ ایجاد زیرساخت دانشی، مدیریتی و اقتصادی با راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی مرتبط و موردنیاز، تسهیل ورود سرمایه به استان و تغییر نوع تعامل با سرمایه‌گذاران محقق خواهد شد.

انتهای خبر/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super