در نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان صورت گرفت/ دیدار و طرح مسائل تعدادی از علما، معتمدین، ریش‌سفیدان و مردم استان با آیت‌الله محامی

در نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان صورت گرفت/
دیدار و طرح مسائل تعدادی از علما، معتمدین، ریش‌سفیدان و مردم استان با آیت‌الله محامی
تعدادی از علما، معتمدین و مردم سیستان‌وبلوچستان با نماینده مقام معظم رهبری در استان دیدار نموده و به گفتگو پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت  استان سیستان و بلوچستان، در ابتدای این دیدار جمعی از بزرگان و ریش سفیدان طایفه گرگیج ضمن دعوت از آیت‌الله محامی جهت بازدید از کارگاه های تولیدی و اشتغال آفرینی توسط اعضای این طایفه به بیان مشکل خود حول محور رسیدگی به پرونده قضایی پرداختند.


در ادامه یکی از شهروندان اهل سنت استان به بیان مشکلات خود حول محور درگیری های طایفه ای پرداخت و خواستار میانجی گری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان شد.
آقای مرتضی صمدانی فر از جوانان اهل سنت شهرستان قصر قند به بیان گزارشی از وضعیت این شهرستان و فعالیت های صورت گرفته در حوزه محرومیت زدایی پرداخت.
در ادامه نیز مولوی یوسف گرگیج از علمای اهل سنت بلوار رسالت در حاشیه شهر زاهدان اعلام کرد: در دوران شیوع کرونا به تنهایی احکام تغسیل و تدفین اجساد کرونایی از میان اهل سنت را انجام داده و همراهی توسط طلاب مدارس دینی اهل سنت صورت نگرفت و خواستار بازدید آیت‌الله محامی از حاشیه شهر زاهدان شد.
در ادامه مولوی حقانی منش امام جماعت مسجدالاقصی زاهدان خواستار کمک به مساجد در حاشیه شهر زاهدان و ارائه مجوز جهت برقراری نماز جمعه شد.
بهرام بامری از معتمدین شهرستان دلگان نیز هدف از حضور در این نشست را دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در استان و دعوت از ایشان برای حضور در شهرستان عنوان کرد.
در پایان آیت‌الله محامی نماینده مقام معظم رهبری در استان نیز در پاسخ به درخواست هر یک از حاضران قول پیگیری داد و به ارائه توضیحاتی درباره هر بخش پرداخت.
مام جمعه زاهدان گفت: حل مسائل و اختلافات پیش روی طوایف و گروه های مختلف در گرو این است که طرفین به خواسته های همدیگر احترام بگذارند.
وی افزود: در روزهای آغازین شیوع کرونا با خبر شدیم تعدادی از مردم بدون رعایت احکام تدفین شدند که سریعا موضوع ورود طلاب مدارس و حوزه های علمیه را به امر تغسیل و تدفین اموات کرونایی مطالبه کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super