در بازدید نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌وبلوچستان از شرکت آب و فاضلاب صورت گرفت/ تقدیر و طرح سؤال و ابهام از عملکرد شرکت آب و فاضلاب

در بازدید نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌وبلوچستان از شرکت آب و فاضلاب صورت گرفت/
تقدیر و طرح سؤال و ابهام از عملکرد شرکت آب و فاضلاب
آیت‌الله محامی نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان‌وبلوچستان ضمن حضور در شرکت آب و فاضلاب استان از بخش های مختلف این مجموعه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان، آیت الله مصطفی محامی، نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از شرکت آب و فاضلاب استان ضمن تشکر و امیدبخش خواندن گزارش ارائه شده، اظهار داشت: طولانی بودن روند انجام برخی پروژه‌های بزرگ مایه نگرانی است زیرا در صورت عدم بارش نزولات جوی با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود.


امام جمعه زاهدان افزود: خشکسالی مشکل چندساله در سطح استان ما بوده و شرایط حال حاضر قابل پیش بینی بود اما باید بررسی شود که چرا با این قدر تاخیر به دنبال ارائه طرح و راهکار هستیم.
آیت‌الله محامی بیان داشت: سدهای ساخته شده در جنوب استان به صورت نیمه کاره رها شده و این در حالی است که دسترسی مردم به این آب نیز قطع شده است.
وی ادامه داد: طبق گزارش ارائه شده سالانه حجم زیادی از آب چاه‌نیمه‌ها تبخیر می شود که برای کنترل این وضعیت تازه در پی طرح و راهکار هستیم و هیچ گونه اقدام عملی صورت نگرفته است.
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان خاطر نشان کرد: مردم از عدم اجازه برای حفر چاه گلایه دارند که اگر دلیل این کار کمبود آب سفره‌های زیر زمینی باشد در برخی مناطق مثل میرجاوه اجازه حفر چاه داده نمی‌شود در صورتی که مردم در آن طرف مرز پاکستان و در نزدیکی میرجاوه از این ذخایر به نفع خود بهره برداری می کنند و یا جلگه چاه هاشم که به نظر دارای ذخیره خوبی است اما همچنان سخت گیری هایی وجود دارد.
وی تاکید کرد: متاسفانه خیرین و برخی سرمایه‌گذاران گلایه‌های زیادی از عدم همکاری شرکت آب و فاضلاب استان دارند که چنین چیزی قابل قبول نیست و باید از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی نهایت بهره‌مندی صورت گیرد.
همچنین قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان نیز به بیان گزارشی از عملکرد این مجموعه در سال‌های اخیر پرداخت و گفت: در مجموع سالیانه ۱۷۶ میلیون متر مکعب تولید آب در سیستان‌وبلوچستان صورت می‌گیرد و ۷۰ میلیون متر مکعب نسبت به نیاز دارای کمبود هستیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super