آیت‌الله محامی در سخنرانی مجازی مطرح کرد: دیپلماسی قوی در جهت خدمت به جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی/ جامعه کارگری سنگ زیرین آسیا در اقتصاد کشور هستند/ نقش ارزشمند معلمان در سلسله تعلیم و تربیت الهی/ عدالت امام علی (ع) عامل شهادت ایشان بود

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: باید با دیپلماسی قوی در جهت خدمت به جبهه مقاومت، انقلاب اسلامی و بهروزی مردم جامعه مسلمان تلاش کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ؛ آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در سخنرانی مجازی در پی تعطیلی نماز های جمعه به علت شیوع گسترده ویروس کرونا، اظهار داشت: یکی از راه های تحصیل تقوای الهی تلاش برای تعالی اخلاقی، معنوی و رشد علمی، فرهنگی، اقتصادی و افزایش توان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی است.

امام جمعه زاهدان در ادامه  به مناسب های پیش رو در هفته آینده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر  نیمی از ماه مبارک رمضان گذشته و در هفته آینده شب های قدر را پیش رو داریم که باید تلاش کنیم تا قدر این شب ها را بهتر دانسته و پیوند خود با معبود را تقویت کنیم.

آیت‌الله محامی به قرائت و ترجمه فرازی از دعای وارد شده در ماه مبارک رمضان و شب های قدر پرداخت و بیان داشت: شب های قدر پیوند ویژه ای با قرآن و ولایت الهی دارد زیرا هم شب نزول قرآن است و هم شبی که ملائکه الهی تا صبح  بر ولی خداوند نازل می شوند چنانچه که در آغاز سوره قدر نیز آمده و به اهمیت شب قدر اشاره کرده است.

وی ادامه داد: جمعه هفدهم ماه مبارک رمضان سالروز شروع جنگ بدر می باشد؛ اولین جنگی که در سال دوم هجری میان اسلام و کفر سر گرفت و رسول اکرم(ص) خودشان فرماندهی در این جبهه را بر عهده داشتند؛ هر چند درگیری جبهه اسلام و کفر قبل از آن و از آغاز بعثت پیامبر شروع شده بود اما درگیری رسمی نظامی در جنگ بدر شکل گرفت و البته این تقابل و درگیری در طول تاریخ ادامه داشته و تا ظهور حضرت مهدی(عج) نیز ادامه دار خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان تاکید کرد: باید همواره توجه داشته باشیم که دشمنی دشمن ادامه خواهد داشت و دشمن هیچگاه از دشمنی خود دست بر نمی دارد و ما باید راه سرداران و شهیدان جبهه اسلام و مقاومت را با افتخار و عزت دنبال کنیم و به گفتگو و لبخند های دشمن دل خوش نکنیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی اظهار داشت: باید با دیپلماسی قوی در جهت خدمت به جبهه مقاومت، انقلاب اسلامی و بهروزی مردم جامعه مسلمان تلاش کنیم.

آیت‌الله محامی با اشاره به شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر این روز را به جامعه کارگری استان تبریک گفت و تصریح کرد: این قشر پر تلاش نقش مهم و گسترده ای را در رشد اقتصادی و بالا رفتن تولید در کشور ایفا می کنند اما متاسفانه علیرغم اهمیت جایگاه، نقش ویژه و گستردگی فعالیت‌شان؛ در همه ایام سال  با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

وی ادامه داد: جامعه کارگری سنگ زیرین آسیای اقتصاد کشور هستند که در طول سال هم از لحاظ معیشتی و هم از لحاظ کار و اشتغال با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

امام جمعه زاهدان گفت: در سال ۱۴۰۰ و با توجه به نامگذاری سال تحت عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها همه مردم و مسئولان وظیفه دارند تا در جهت رفع مشکلات جامعه کارگران چه از حیث معیشتی و چه از حیث توسعه تولید، اشتغال و تجارت تلاش کنند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه روز شهادت شهید مرتضی مطهری و روز معلم این روز را به همه معلمان آموزش و پرورش تبریک عرض نموده و اظهار داشت: همه این معلمان در ارتقاء علمی، فرهنگی، اخلاقی و معنوی جامعه نقش مهمی دارند خصوصا در تربیت نسل جدید که گنج های ارزشمندی هستند.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که معلمان و اساتید نقش ارزشمندی را در سلسله تعلیم و تربیت الهی ایفا می کنند تا حدی که سر سلسله امر تعلیم خود خداوند است و خداوند در بحث تعلیم خود را معلم معرفی می کند و تعریف ویژه اش هم نسبت به پیامبرش است که می فرماید هرآنچه را تو نمی توانی بیاموزی ما به تو آموختیم و البته پیامبر که معدن و شهر علم است امام علی(ع) را دروازه این شهر معرفی کرده است و معلمان در ادامه این سلسله تعلیم الهی هستند و باید به جایگاه خود توجه داشته باشند و قدر آن را بدانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بیان داشت: در بحث تربیت هم همین گونه است وخداوند مربی اول و «رب العالمین» است به طوری که پرورش دهنده همه عالمیان بوده و تربیت ویژه او هم برای پیامبرش است که از پیامبر گرامی اسلام نقل شده پروردگار من مرا خوب ادب و تربیت کرده برای همین ایشان واسطه فیض الهی بین خدا و مردم بودند و از امام علی(ع) نیز  نقل شده من ادب شده و تربیت شده دست پیامبر(ص) هستم و من هستم که مومنان را تربیت و ادب می کنم و چنانچه پیامبر اکرم(ص) واسطه فیض بین خدا و مردم بود امام علی(ع) هم واسطه فیض بین پیامبر و جامعه اسلامی است و معلمان و اساتید ما در این سلسله تربیت قرار می گیرند‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: معلمان و اساتید باید به جایگاه ارزشمند خود توجه داشته و به رسالت خطیر خود درست عمل کنند و وظیفه ما مردم مسلمان نیز این است که زحمات این عزیزان را خصوصا در زمان شیوع ویروس کرونا و سختی هایی که در راه تعلیم و تربیت پیش آمده قدر بدانیم.

وی گفت: ۱۹ ماه مبارک رمضان سالروز ضربت خوردن امیرالمومنین علی(ع) در مسجد کوفه و ۲۱ ماه رمضان نیز سالروز شهادت ایشان است و باید توجه داشته باشیم که امام علی(ع)، برادر، وصی، جانشین و برترین خلق بعد از پیامبر(ص) است و نه تنها سردار جبهه های جنگ اسلام علیه کفر  بلکه سردار جبهه اقتصادی هم بود و در سال هایی که خانه نشین شده و از هدایت جامعه اسلامی کنار گذاشته شده بود همواره در حال کار و تلاش بود و چاه آب حفر کرده و نخلستان درست می کرد و اینها را نه برای خود بلکه برای خدمت به جامعه اسلامی وقف می کرد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: امام علی(ع) نه تنها سردار جبهه اقتصادی که سردار مدیریت جامعه اسلامی و به دنبال عدالت خواهی بود و در دوره پنج ساله حکومتش با همه درگیری ها، جنگ ها و سختی ها تابلوی درخشانی از عدالت خواهی را نشان داد که این دوران کوتاه حکومت علوی همچنان بر صفحه تاریخ می درخشد و تلالو آن چشم های مردمان عدالت خواه را به خود خیره می کند و همین متانت و عدالت او بود که باعث شد عده ای نتوانند تحمل کنند و زمینه شهادت او را فراهم کردند.

آیت الله محامی با عرض تسلیت شهادت امیرالمومنین علی(ع) توفیق برای استفاده بیشتر و بهتر از برکات ماه مبارک رمضان و شب های قدر را از درگاه ایزد منان خواستار شد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super