خطیب جمعه مسجدجامع فاروق اعظم روستای زیارت سراوان : امید است که خداوند هر گناهی را ببخشد بجز کسی را که به حالت شرک وفات کرده

خطیب  جمعه مسجدجامع فاروق اعظم روستای زیارت سراوان :  امید است که خداوند هر گناهی را ببخشد بجز کسی را که به حالت شرک وفات کرده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور  اهل سنت  سیستان و بلوچستان؛ مولوی عبدالصمد غیاثی، امام جمعه مسجدجامع فاروق اعظم روستای زیارت سراوان با تلاوت آیه: وَمَا کَانَ لِمُؤمِنٍ اَن یَقتُلَ مُؤمِناً الا خَطَأً گفت: رمز پیروزی شما این است که باهم متحد ومتفق باشید. و مناسب نیست برای مؤمنی که مومن دیگری را بکشد.

وی خاطرنشان نمود: قتل ناحق، یکی از انواع ظلم می باشد و خداوندمتعال در سوره بنی اسرائیل شش قسم ظلم را بیان فرموده که یکی از آنها قتل ناحق است: ولاتَقتُلُوا النَّفسَ الَّتی حَرَّمَ اللهُ الا بِالحَقِّ: و نکشید نفسی را که خداوند کشتن او را بر شما حرام قرار داده مگر به حق . وی دربخش دیگری از سخنان خود به قانون شناخت مؤمن اشاره نمود که در آیه 94 سوره نساء بدان اشاره شده است. خداوندمتعال می­فرماید: ای اهل ایمان، چون در راه خدا (برای جهاد با کفّار) بیرون روید (در کار دشمن) تحقیق و جستجو کنید و به آن کس که اظهار اسلام کند و به شما سر تسلیم فرود آورد، نسبت کفر مدهید تا (مال و جانش را بر خود حلال کنید و) از متاع ناچیز دنیا چیزی غنیمت برید، که غنایم بی‌شمار نزد خداست. اسلام شما هم در اول امر، چنین اظهار و تسلیمی بیش نبود تا وقتی که خدا بر شما منّت گذاشت، پس اکنون باید تحقیق کنید که خدا به هر چه کنید آگاه است.

وی به روایتی از ابن عمر اشاره کرد و افزود: رسول خدا (ص)می فرماید: به من دستور داده شده که با مردم بجنگم تا اینکه گواهی بدهند که هیچ معبودی بجز الله وجود ندارد و اینکه محمد(ص) فرستاده ی الله است و نماز را برپا بدارند و زکات را ادا کنند. زمانی که این کار را انجام دادند، خونها و مالهای خود را از من محفوظ نمودند مگر به حق اسلام و حساب آنها بر الله است. وی بیان داشت: منظور از حق اسلام، زنای شخص متاهل، قصاص و ارتداد می­باشد. وی در بخش پایانی سخنانش به سزای آخروی مسلمانان  اشاره نمود که درآیه 93 سوره نساء خداوند متعال سزای کشتن مسلمان را از روی قصد بیان می فرماید: وَمَن یَقتُل مُؤمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِداً فِیهَا وَغَضِبَ اللهُ عَلَیه وَلَعَنَهُ وَ اَعَدَّ لَهُ عَذَاباً عَظیماً و در روایات آمده است که از بین رفتن دنیا نزد الله، از کشتن یک مسلمان آسانتر است. و در حدیثی از ابودردا نقل شده که رسول خدا فرمودند:  امید است که الله هر گناهی را ببخشد بجز کسی را که به حالت شرک وفات کرده وکسی که مؤمنی را از روی عمد کشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super