نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان: حوزه های علمیه در قبال حفظ و پیشرفت انقلاب مسئولند/ انقلاب اسلامی مولود حوزه های علمیه است

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان:

حوزه های علمیه در قبال حفظ و پیشرفت انقلاب مسئولند/ انقلاب اسلامی مولود حوزه های علمیه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ؛ آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در گردهمایی طلاب و علمای منطقه سیستان که در حوزه علمیه سفیران برگزار شده بود، اظهار داشت: شهادت در منابع اسلامی آنقدر ارزش دارد که معیار سنجش ارزش ها به حساب می آید.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی حوزه های علمیه چه حوزه های اهل سنت و چه اهل تشیع در سراسر کشور پیشرفت کرد و امروز فرصتی بزرگ در خدمت حوزه های علمیه قرار گرفته که در کنار آن مسئولیت های بزرگی را نیز بر گردن ما انداخته است.

وی در ادامه گفت: امروز باید همه ما باید برای بالا بردن سطح کیفیت علم، دانش و … تلاش کنیم و از این فرصتی که انقلاب اسلامی امروز در اختیار ما قرار داده استفاده درست را ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان تاکید کرد: ما همه باید درس بخوانیم تا آن را در خدمت اسلام و جامعه اسلامی به کارگیری کنیم و در واقع این تحصیل ما مقدمه ای برای خدمت به مردم است؛ اگر ما نتوانیم در عرصه جامعه حاضر شده و نقش آفرینی کنیم، کمال مطلوب محقق نمی شود.

آیت الله محامی ادامه داد: ما پیش از انقلاب فضای نشر معنویات را نداشتیم و علما بسیار محدود بودند و از طرف دیگر نیز اقبال مردمی تا این حد نبود که از مطالب ما استقبال کنند ؛ اما امروز به ثمره انقلاب فضا تغییر کرده و امروز مردم تشنه مفاهیم اسلامی هستند.

وی گفت: باید نگاه کنیم که ما طلاب به عنوان بلندگوهای اسلام چه میزان تلاش کرده ایم و چه کرده ایم تا دل ها را به سمت معارف اسلامی و معرفت اهل بیت سوق دهیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی مولود حوزه های علمیه است و یک پیوند ارتباطی محکم بین حوزه و نظام اسلامی وجود دارد و حوزه ها نمی توانند نسبت به جامعه اسلامی و انقلاب بی تفاوت باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان تاکید کرد: حوزه های علمیه باید در قبال حفظ و پیشرفت انقلاب احساس مسئولیت کنند و ما باید از خود بپرسیم که در قبال وظایف خود نسبت نظام اسلامی چه کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super