نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان: نماز برترین منظر اظهار عبودیت و بندگی است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان: نماز برترین منظر اظهار عبودیت و بندگی است

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: نماز برترین منظر اظهار عبودیت و بندگی است و انسان در نماز بندگی خود را برای خدا نشان می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ؛ آیت الله مصطفی محامی ،  نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در آئین نکوداشت نماز در سطح نیروهای مسلح منطقه سیستان  اظهار داشت: گرامی می داریم یاد و خاطره شهدا و همه کسانی که در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از آن زحمت کشیدند.

وی افزود: همانگونه که امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند  انقلاب ما انفجار نور بود و ما باید همواره به سمت روشنایی و خیرات حرکت کنیم که این
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در ادامه گفت: گرامیداشت نماز و برگزاری این آئین در دهه فجر انقلاب اسلامی بسیار جای قدردانی دارد و نشان از شناخت درست انقلاب است.

آیت الله محامی افزود: نماز برترین منظر اظهار عبودیت و بندگی است و انسان در نماز بندگی خود را برای خدا نشان می دهد و در نماز نیز اوج خشوع انسان سجده است.

وی ادامه داد: نماز در منظومه معارف دینی به عنوان ستون دین است و از آنجایی که دین بر محور عبودیت و بندگی است پس نماز ستون خیمه دین است.

وی تاکید کرد: نماز همه جنبه فردی و هم جنبه اجتماعی دارد و از آنجایی که دین یک جنبه اجتماعی دارد پس نماز هم در تربیت اجتماعی نقش دارد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان تصریح کرد: نماز هم بر روح و جان آدمی تاثیر دارد و هم بر جنبه های اجتماعی و جامعه تاثیر می گذارد و یک حکومت دینی باید در اولویت های خود مسئله به پایداری نماز را سرلوحه قرار دهد و برای برپایی نماز تلاش کند.

آیت الله محامی افزود: نماز باید برای انسان تذکر دهنده و یادآور خداوند برای او باشد. نمازی که یاد خدا را برای نمازگزار بوجود نیاورد یک نماز مرده و بی روح است.

وی تاکید کرد: جامعه ای که نماز در آن خوانده و برپا شود دیگر تخلفی در آن بوجود نمی آید و علت برخی تخلفات امروز مسلمانان وجود نمازهایی بی روح است.

 

آئین نکوداشت نماز در سطح نیروهای مسلح منطقه سیستان به روایت تصویر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super