امام جمعه اهل سنت ایرانشهر: بنا بر روایتی از رسول خدا (ص) دوستداران حسن و حسین مورد دعای خیر حضرت ، واقع می گردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ،به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ، ششمین همایش بین المللی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت برگزار گردید.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر: بنا بر روایتی از رسول خدا (ص) دوستداران حسن و حسین مورد دعای خیر حضرت ، واقع می گردند.

مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در ششمین همایش بین المللی قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت ابراز داشت: این جلسه بسیار پر ارزش و ارجمند است.
وی در ادامه افزود: دین اسلام مقدس ترین دین هاست که خداوند متعال عزیزترین افراد خود را برای این دین عزیز فدا نموده است به نحوی که در تاریخ صدر اسلام جانفشانی ها و سختی های بسیاری را از ناحیه دشمنان به وجود نازنین پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و صحابی ایشان وارد نمودند ولی آنها برای حفظ اسلام عزیز استقامت کرده و دم بر نیاوردند.
وی در ادامه افزود: رسول مکرم اسلام در حدیث ثقلین قرآن و عترت را دو مستمسک و چراغ هدایت برای امت معرفی می نمایند.
وی ادامه داد: حسنین به عنوان دو ریحانه نبوی برای دوستداران آن حضرت ارزشمند و دارای جایگاه بالایی می باشند به نحوی که بنا بر روایتی از رسول خدا (ص) دوستداران حسن حسین مورد دعای خیر حضرت واقع می گردند.
وی در ادامه افزود: ائمه اربعه، محققین و فقها اتفاق نظر دارند که محبت اهل البیت علیهم السلام جزء ایمان است.
وی افزود: طبق روایات خداوند متعال رسول اکرم و اهل بیت را دوست دارد به همین جهت خلفای راشدین نیز نسبت به حسنین ابراز علاقه نموده و ایشان را معزز و معظم میداشتند.
وی در ادامه افزود: اگر مسلمانان حسنین را دوست نداشته باشند مسلمان نیستند زیرا اهل بیت محور ایمان هستند و دوستداران آنها مومن و دشمنانشان منافق می باشند.
وی در ادامه افزود: امام حسین (علیه السلام) اهداف بلندی داشت و خود را فدای اهداف اسلام عزیز کرد؛ مهمترین آنها اجرای احکام الهی و سنت نبوی و امحای ظلم بود.
مولوی کریم زایی اضافه کرد: امام قصد قدرت طلبی نداشت و به همین جهت بدون سپاه و با خانواده خود به سمت کوفه حرکت نمود.
وی در ادامه افزود:این جلسات اهمیت یاری دین را می رساند اهل سنت دوستدار اهل بیت بوده و اعتقاد دارد که اگر درود و سلام به اهل البیت در نماز نفرستد نماز باطل است.
وی ادامه داد: عده‌ای در صدد تفرقه افکنی هستند آنها بدانند که هر کس که به دنبال ایجاد تفرقه در آمد اسلام باشد نه شیعه است یا سنی می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super