مولوی نذیر احمد سلامی : قطعا رسول مکرم اسلام (ص) از شهادت فرزند دلبندش آزرده خاطر می شود و آزردگی خاطر ایشان ناراحتی خداوند متعال را به همراه دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمابندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان؛ به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی ششمین همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت در دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار گردید.

مولوی نذیر احمد سلامی : قطعا رسول مکرم اسلام (ص) از شهادت فرزند دلبندش آزرده خاطر می شود و آزردگی خاطر ایشان ناراحتی خداوند متعال را به همراه دارد.

مولوی نذیر احمد سلامی نماینده اهل سنت مجلس خبرگان رهبری در ششمین همایش بین المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت با اشاره به لزوم و اهمیت مجالس این چنینی ابراز داشت: این مجلس شکوهمند و ارزشمندست.
وی در ادامه افزود: بنده در مطالعات میدانی خود در کتب مربوط به شهادت امام حسین (رضی الله عنه) روایت اهل سنت در این خصوص را بررسی کرده‌ و دریافته ام که علمای اهل سنت حتی اشخاصی مثل ابن تیمیه یزید و یزیدیان را لعنت کرده اند.
وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد قاتلین اباعبدالله الحسین (رضی الله عنه) توسط قرآن محکوم و ملعون می‌باشند زیرا قطعا رسول مکرم اسلام (ص) از شهادت فرزند دلبندش آزرده خاطر می شود و آزردگی خاطر ایشان ناراحتی خداوند متعال را به همراه دارد.
وی در ادامه افزود: در کتب اهل سنت از شخصیت اباعبدالله الحسین (رضی الله عنه) روایات بسیاری موجود است و کتاب های زیادی در این خصوص نگاشته شده است.
مولوی سلامی هدف قیام امام حسین (رضی الله عنه) را از دیدگاه محققین اهل سنت مبارزه و مواجهه با فساد دستگاه یزیدی دانست و ابراز داشت: دیدگاه های مختلفی در رابطه با قیام اباعبدالله حسین(رضی الله عنه) مطرح است که مهم ترین آن ها قدرت طلبی و فساد شخص یزید است اما این دیدگاه ها مردود است زیرا به شخصیت والای اباعبدالله الحسین (رضی الله عنه) نمی خورد که چنین اهداف کوچکی را دنبال کرده باشد؛ بلکه به نظر ما امام حسین (رضی الله عنه) به جهت اینکه قطار اسلام از ریل خارج شده بود قیام نمود و با قیام خود مشروعیت دستگاه حکومت یزید و یزیدیان و بنی امیه و بنی عباس را در آینده زیر سوال برد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super