امام جمعه ایرانشهر: اکثریت اهل سنت جبهه مقابل امام حسین علیه السلام را باطل و معلون می دانند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمابندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان؛ به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی ششمین همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت در دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار گردید.

امام جمعه ایرانشهر: اکثریت اهل سنت جبهه مقابل امام حسین علیه السلام را باطل و معلون می دانند.

حجت الاسلام و المسلمین سید شجاع الدین ابطحی امام جمعه شهرستان ایرانشهر ضمن تقدیر و تشکراز برگزارکنندگان این مراسم ابراز داشت: شخصیت سیدالشهدا فصل نوینی را در جهان اسلام رقم زد.
وی در ادامه افزود: قرارگرفتن اهل البیت در کنار قرآن در حدیث شریف ثقلین دال به این مطلب است که همانطور که قرآن کتاب هدایت بشری است کهنه نمی گردد امام حسین و اهل بیت علیهم السلام نیز چراغ هدایت می باشند و گرد اندراس بر ایشان نمی نشینند.
مام جمعه ایرانشهر در ادامه افزود: همانطور که قرآن کریم جاذبه‌های بسیار زیادی دارد و افراد زیادی را مجذوب خود می‌کند همه‌ساله عشاق الحسین گرد مغناطیس وجود ایشان در کربلای معلا جمع می شوند.
وی در ادامه افزود: قرآن و اهل البیت مایه رحمت برای مومنان و خسارت و خسران برای کافران می‌باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی با اشاره به ارادت قاطبه مسلمین به اباعبدالله علیه السلام ابراز داشت: اکثریت اهل سنت جبهه مقابل امام حسین علیه السلام را باطل و معلون می دانند.
وی با اشاره به دفاع امام ابوحنیفه از قیام نفس زکیه ابراز داشت: علمای بزرگ احناف کتاب های زیادی درباره ابا عبد الله الحسین علیه السلام نوشته اند و از جمله مهمترین آنها مقتل الحسین خوارزمی است.
وی افزود: امام ابوحنیفه و امام مالک دشمنان امام حسین علیه السلام را فاجر می‌دانند و قاطبه اهل سنت نیز علاقمند، دوستدار و محبت به اهل بیت علیه السلام می باشند.
امام جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: متاسفانه بر خلاف رویه اکثریت علمای اهل سنت عده‌ای محدود به مثل ابن تیمیه راه بنی امیه را طی کرده و در صدد تطهیر یزید و یزیدیان می باشند.
وی در پایان گفت: درعالم اسلام این دسته همایشات سبب میگردد تا تبلیغات سوء وهابیت کمرنگ و فضائل اهل البیت علیه السلام پررنگ گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super