آیت الله محامی : پیاده روی اربعین ,الهام بخش و مصداق بارز چراغ هدایت وکشتی نجات است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ؛ آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در خطبه های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به پیاده روی میلیونی اربعین، اظهار کرد: پیاده روی اربعین یک پدیده باشکوه، اعجاب آور و الهام بخش و مصداق بارز چراغ هدایت و کشتی نجات است.


وی با بیان اینکه به طوری که با گذشت ۱۴ قرن همچنان دلدادگان آن حضرت از کشورهای مختلف راهی کربلا می شوند، گفت: مردم سیستان و بلوچستان علاوه بر سفر به کربلای معلی هر ساله پذیرای خیل عظیمی از زائران کشور پاکستان هستند به طوری که امسال از اول محرم تاکنون ۱۰۱ هزار زائر این کشور بعد از ورود از مرز میرجاوه مورد استقبال ارزشمند مردم این استان قرار گرفتند.
آیت‌الله محامی با اشاره به اینکه پیاده روی عظیم اربعین احیا کننده تمدن اسلامی خواهد بود، ادامه داد: اربعین زمینه ساز تهذیب، کسب اخلاق، تقویت اجتماعی، تمرین مدیریت و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است.
وی با اشاره به دستگیری سرشبکه سایت ضد انقلاب «آمدنیوز» توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات، گفت: این عملیات هوشمندانه و پیچیده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم از نظر نمایش قدرت نظامی اسلامی و درس عبرت شدن برای سایر مزدورانی که به دامن دشمنان پناه می برند دارای اهمیت است.
وی تصریح کرد: انتظار است با دستگیری روح الله زم سایر سرنخ های داخلی که خوراک خبری این شبکه را فراهم می کردند نیز هر چه سریعتر شناسایی و به اعمالشان رسیدگی شود تا درس عبرتی برای سایر مزدوران داخلی و خارجی شود.
امام جمعه زاهدان درخواست میانجیگری کشورهای مختلف برای مذاکران ایران در زمینه یمن را از دیگر جلوه های اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه برشمرد و افزود: نخست وزیر کشور پاکستان هفته گذشته برای میانجیگری جنگ یمن به ایران آمد که رهبر معظم انقلاب فرمایشات ارزنده ای را در این زمینه ایراد کردند.
وی افزود: گسترش جبهه مقاومت در کشورهای منطقه نشان از اقتدار سیاسی و نفوذ بین المللی جمهوری اسلامی ایران دارد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: رهبر معظم انقلاب در پاسخ میانجیگری نخست وزیر پاکستان چند موضوع را مورد توجه قرار دادند؛ نخست اینکه عربستان دارای عزم جدی و اراده قوی برای پایان دادن این جنگ نیست و قصد پیروز نشان دادن خود و شکست خوردن یمنی ها را دارد.
وی با بیان اینکه راه مذاکره از یمن می گذرد، گفت: تا زمانی که عربستان دست از خوی استکباری خود بر نداشته و به ظلم و ستم علیه مردم یمن ادامه دهد با این دولت نمی توان مذاکره ای انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super