حضور نماینده ولی فقیه در استان در مسجد جامع فاروق اعظم بمپور

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در سفر به شهرستان بمپور:
بزرگان و ریش سفیدان عرصه را برای کار جوانان فراهم کنند/ دربرابر حیله های دشمنان هوشیار و یک دل باشیم
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت  سیستان و بلوچستان؛ آیت الله محامی در جمع گرم و صمیمی مردم بمپور در مسجد فاروق اعظم این شهرستان ابراز داشت: بمپور سابقه‌ای دیرینه و تمدنی قدیمی دارد؛ امید است که با تبدیل شدن این بخش به شهرستان که مدتیست صورت پذیرفته آن رشد و شکوفایی سابق بازگردد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم توجه مسئولین به بمپور بیان داشت: عنایت مسئولین به این شهرستان مهم است اما از آن مهمتر پیگیری و تلاش اهالی بمپور می باشد تا بتوانند امکانات مناسب و درخور شان را برای منطقه جذب نمایند.
وی خاطرنشان کرد: مشکل عمده استان و خصوصاً شهرستان بمپور فقر اقتصادی و فرهنگی است و مسائل دیگر از جمله امنیت تابع این دو مقوله می‌باشند؛ به همین منظور همه باید برادرانه دست در دست هم بدهیم تا با رشد اقتصادی و فرهنگی برای شهرستان پیشرفت را به وجود بیاوریم.
امام جمعه زاهدان افزود: کارهای زیادی شده است اما تاکنون به نقطه مطلوب و در خور شان منطقه نرسیده ایم به همین جهت می بایست مجاهدانه تلاش نماییم و طرح های عمرانی و زیربنایی را به مسئولین ارائه کنیم تا با پیگیری و همکاری خودتان بر مشکلات فائق آیید.
وی افزود: اگر امید به دیگران داشته باشید فایده ای ندارد زیرا اصل خود باوری است و باید خودتان همت کنید تا مسئولین نیز پای کار شهرستان بیایند.
امام جمعه زاهدان ابراز داشت: بزرگان منطقه باید عرصه را برای جوانان و هموار و مهیا کنند و کارها را به دست آنها بدهند و خودشان در مقام مشاوره برآیند.
نمایند مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران بنا بر نظر رهبری معظم انقلاب هیچ محدودیتی برای اقوام و مذاهب به‌منظور ارتقا و فعالیت موثر وجود ندارد و فقط باید همه ما زیر چتر نظام باشیم تا بتوانیم از رنگین کمان قومی و مذهبی که در کشور و استان ما وجود دارد و به عنوان یک فرصت بی بدیل می باشد نهایت استفاده را ببری.
وی خاطرنشان کرد: رشد هر یک از مذاهب اسلامی رشد اسلام است و ارتقا و رشد هر یک از اقوام جمهوری اسلامی ایران ترقی و رشد کشور محسوب می شود به همین منظور رهبری معظم معتقدند حقوق شهروندی باید برای همه ملت ایران تامین شود.
آیت الله محامی عنوان داشت: نباید تنها به فکر خودمان باشیم بلکه باید به فکر رشد شهر، دیار و کشورمان نیز باشیم و به دیگران منفعت برسانیم و تلاش کنیم که فرزندانمان دانشمند و تحصیل کرده بار بیایند و در رشته‌هایی تحصیل کنند که به نفع استان باشد و زمینه کارشان در منطقه فراهم باشد.
وی خاطرنشان کرد: مردم، علما، مسئولین و معتمدان باید همدلی و همکاری را در دستور کار خود قرار دهند و با یکدیگر ارتباط بگیرند و بدانند که دشمن همیشه در کمین است و دوست دارد تا با فتنه قدیمی خود که تفرقه بیانداز و حکومت کن می باشد ما را از هم دور کند.
وی افزود: باید یادمان باشد که چهل سال مقاومت پیروزمندانه داشته ایم و شهدا و جانبازان و آزادگان فراوانی را در این راه داده ایم پس بسیار هوشیار باشیم و فریب دشمن را نخوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super