امام جمعه زاهدان : گسترش فرهنگ عاشورا نیاز هر روز جامعه اسلامی است.

امام جمعه زاهدان: گسترش فرهنگ عاشورا نیاز هر روز جامعه اسلامی است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: گسترش فرهنگ عاشورا نیاز هر روز جامعه اسلامی است و باید از کسانی که به ترویج این فرهنگ کمک می‌کنند تقدیر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ؛  آیت الله مصطفی محامی  در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد ضمن دعوت مردم به تقوا اظهار داشت: امام حسین (ع) کانون وحدت و معلم ایثار و مقاومت است از این رو باید هر روز از زندگی امام حسین(ع) درس بگیریم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امام حسین(ع) با قیام خود به همه انسان‌ها درس مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان را داده است عنوان کرد: همه مردم باید با تاسی از امام حسین(ع) در برابر زورگویی دشمنان مقاومت کنند.

وی از مقاومت به عنوان درس بزرگی در عاشورا نام برد و افزود: در روز عاشورا امام حسین(ع) با نفرات کم، از سپاه چندین هزار نفری دشمن نهراسید ما نیز باید در مقابل دشمنان با قدرت بایستیم و از کمی نفرات و کمبود امکاناتمان هراسی به دل راه ندهیم.

وی با اشاره به خروج آمریکایی‌ها از برجام تصریح کرد: دولت مردان ما باید در برابر زورگویی‌های دشمنان بایستند و به این عمل دشمن پاسخ قاطع و صریح بدهند.

آیت الله محامی دفاع از مظلومان و ایستاندن در برابر مستکبران را به عنوان درسی دیگر در نهضت عاشورا بیان کرد و گفت: مسلمانان باید در همه جهان از سرنوشت یکدیگر دفاع کنند تا کسی در هیچ جای کره خاکی مورد ظلم و ستم قرار نگیرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر وحدت بین مسلمانان که خواسته همه امت اسلامی است بیان کرد: شیعه و سنی باید برای به وجود آوردن یاس در دل دشمن همواره در کنار یکدیگر باشند چرا که نقشه دشمن انشقاق بین شیعه و سنی و فاصله انداختن بین آنها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super