نماینده ولی فقیه در استان :خاش می تواند الگویی برای سایر شهرستانهای استان باشد

در جلسه شورای اداری خاش عنوان شد؛
خاش ظرفیت های متنوعی برای پیشرفت دارد/ خاش می تواند الگویی برای سایر شهرستانهای استان باشد

جلسه شورای اداری شهرستان خاش با حضور حضرت آیت الله محامی نماینده محترم ولی فقیه در سیستان و بلوچستان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان ؛ جلسه شورای اداری شهرستان خاش با حضور حضرت آیت الله محامی نماینده محترم مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان،  مهندس یوسفی فرماندار خاش، ائمه محترم جمعه تشیع و تسنن، مدیران کل دفتر فنی استانداری، تبلیغات اسلامی و بنیاد شهید و اعضای شورای تامین و مسئولین ادارات برگزار گردید.


مهندس یوسفی فرماندار شهرستان خاش ضمن خیرمقدم گویی به حاضرین خصوصاً نماینده محترم ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، شهرستان خاش را دارای ظرفیت های متنوع و وسیعی توصیف نمود و ابراز داشت: ظرفیت کثرت نیروی انسانی، کشاورزی و اقلیم متنوع، صنایع دام و طیور، معادن و مرز نشینی می تواند خاش را به قطبی مهم در جهت تحقق شعار رونق تولید در قالب اقتصاد مقاومتی تبدیل گرداند.


وی خدمات نظام در سیستان و بلوچستان را غیر قابل احصا دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران خدمات بیشماری را در سیستان و بلوچستان نموده است اما به جهت حجم گسترده محرومیت‌ها می طلبد تمرکز و توجه بیشتری نسبت به این منطقه خصوصاً شهرستان خاش منظور گردد.
وی افزود: ضرورت دارد در اجرای طرح‌های مختلف پیوست اجتماعی آن نیز لحاظ گردد.
در ادامه جلسه دکتر تمندانی شهردار، مهندس کیانی مدیر جهاد کشاورزی، آقای اسماعیلی رئیس اداره صنعت و معدن و آقای سرگزی رئیس اداره هواشناسی خاش نیز گزارشاتی در حیطه وظایف شان بیان داشتند.
در پایان آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر و تشکر از حضور و استقبال گرم مردم و مسئولین در مراسم استقبال و اعیاد ماه خجسته  ماه شعبان عنوان داشت: امیدواریم از فرصت شعبان برای مهیا شدن و بهره مندی از ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را ببریم.
وی با اشاره به گزارشات ارائه شده در جلسه شورای اداری شهرستان خاش این شهرستان را دارای ظرفیت‌های بالایی توصیف نمود و خاطر نشان کرد: سوابق تاریخی، اقلیم های متنوع، ظرفیت‌های کشاورزی و دامپروری و مرزنشینی نشان دهنده مجموعه عظیمی از فرصت‌های پیش رو در شهرستان خاش می باشد.


وی با اشاره به پیشرفت های به وجود آمده در دوران پس از انقلاب ابراز داشت: درست است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات شایانی را به منطقه ارائه داده است اما تا سر منزل مطلوب فاصله بسیار است.
وی با بیان اینکه ذهنیت بنده قبل از ورود به استان فقر اقتصادی، علمی و فرهنگی بوده است اظهار داشت: به نظر می رسد در صورت برطرف شدن مشکلات اقتصادی، علمی و فرهنگی منطقه مشکلات امنیتی نیز تا حدود زیادی کاهش یابد به همین منظور میبایست در طرح‌ها و فعالیت‌های امنیتی پیوست‌های فرهنگی و اقتصادی نیز لحاظ گردد.
وی با اشاره به اهتمام ویژه مقام معظم رهبری نسبت به استان و آگاهی دقیق ایشان از وضعیت استان ابراز داشت: همانطور که بارها اشاره شده است رهبری معظم هیچ حد و مرزی را برای خدمت به نظام قرار نداده اند و همه اقوام و مذاهب در چارچوب نظام و با همدلی و همبستگی می توانند رشد و ارتقا پیدا کنند.
آیت الله محامی خاش را نمونه ای بارز از همکاری و همیاری اقوام و مذاهب مختلف دانست و گفت: شهرستان خاش می تواند الگویی برای سایر شهرستانهای استان باشد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان توسعه تحصیلات عالی در خاش را یکی از عوامل مهم توسعه این شهرستان مطرح نمود و خاطرنشان کرد: می بایست متناسب با نیازهای منطقه تحصیلات عالی در شهرستان خاش گسترش یابد.
وی افزود: در دوران پس از انقلاب اسلامی رشد مراکز علمی و خدماتی سرعت چشمگیری داشته است.
وی ادامه داد: امیدواریم مسائل شهرستان خاش اولویت بندی شود و پس از آن با همکاری استاندار محترم در حد توان و مقدور در صدد رفع آن ها بر می آییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super