نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان : اکنون دوران درگیری نیست وگرنه دشمن طمع می‌کند/ حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها کادرسازی را از سیره امام جواد(ع) الگوبرداری کنند/ مسئولان، خیرین و مردم به گسترش ازدواج و گرم ماندن کانون خانواده در کشور کمک کنند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان
اکنون دوران درگیری نیست وگرنه دشمن طمع می‌کند/ حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها کادرسازی را از سیره امام جواد(ع) الگوبرداری کنند/ مسئولان، خیرین و مردم به گسترش ازدواج و گرم ماندن کانون خانواده در کشور کمک کنند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اکنون دوران درگیری نیست وگرنه دشمن طمع می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در ارتباط با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، ترجیح مسائل مردم بر مسائل شخصی و جناحی، پرهیز از جوزدگی و اولویت دادن به مسائل کلان کشور را به نمایندگان متذکر شدند.

امام جمعه زاهدان یکی از راه‌های تحصیل تقوا را چنگ زدن به ریسمان ولایت خداوند و تبعیت از اولیای الهی و پرهیز از اختلاف و حفظ وحدت و انسجام عنوان داشت و با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تعامل مجلس با دو قوه دیگر ابراز امیدواری کرد که نمایندگان در مسیر مورد تایید رهبری گام بردارند.

آیت‌الله محامی با اشاره به برخی حرکات التهاب‌آفرین در روزهای شروع به کار مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: اکنون دوران درگیری نیست وگرنه دشمن طمع می‌کند.

رئیس شورای راهبردی استان توجه دادن رهبر معظم انقلاب اسلامی را بر دو مقوله متفاوت «توجه به مشکلات اقتصادی» و در عین حال «در نظر گرفتن بنیه قوی کشور»، امیدآفرین و مسئولیت‌آفرین دانست و با اشاره به لزوم توجه به تاریخ اظهار داشت: در بحبوحه شرایط دشوار جنگ احزاب که همه گروه‌ها به مدینه حمله کرده بودند، پیامبر گرامی اسلام، فتح ایران و روم را پیش‌بینی کردند که مورد اعتراض منافقین قرار گرفت ولی در نهایت با عنایت الهی محقق شد.

وی ادامه داد: در این موقعیت سخت اگر مردم و مسئولین پای کار بیایند و بر خداوند توکل نمایند پیروز خواهیم شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان صدور پیام سراسر قوت و قدرت امام خمینی(ره) را بعد از پذیرش قطعنامه 598 مثال دیگری از تاریخ در این باره دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) خطاب به مستکبران فرمودند که اگر در برابر دین ما بایستید در برابر تمام دنیای شما خواهیم ایستاد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: مدتی بعد از این پیام دنیا شاهد فروپاشی شوروی به عنوان ابرقدرت غرب بود و إن‌شاءالله فروپاشی استکبار غرب هم در راه است.

رئیس شورای امربه معروف و نهی‌ازمنکر استان با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد خاطرنشان کرد: در دوران پس از صدور قطعنامه، دشمنان طمع کردند و منافقین حمله حمله‌ای را به مرزهای کشورمان تدارک دیدند که در عملیات مرصاد به شکست انجامید.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به شعار سال و فعالیت‌های متعددی که در استان در حال انجام است اظهار داشت: با تلاش استاندار و سایر مسئولان سرمایه‌های خوبی برای ارتقاء وضعیت استان جذب شده و امیدواریم که با مدیریت قوی و کارشناسی دقیق شاهد بهره‌وری حداکثری باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان با گرامی‌داشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و اشاره به وضعیت مناسب استان از حیث آمار ازدواج و طلاق نسبت به سایر استان‌ها، بیان داشت: در عین حال ثابت ماندن آمار ازدواج در استان با وجود افزایش جمعیت، تا حدی نشانگر کاهش نسبی این آمار است که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله مصطفی محامی با اشاره به تبعات متعدد کاهش آمار ازدواج و فرزندآوری از جمله پیری جامعه، مشکلات اقتصادی، گسترش فرهنگ غربی و کم شدن توکل را از عوامل این کاهش دانست و تاکید کرد: مسئولان، مؤسسات مرتبط و خیرین با تهیه جهیزیه، ترویج ازدواج آسان و ارائه آموزش‌های لازم حین و بعد از ازدواج به گرم ماندن کانون خانواده در کشورمان کمک نمایند.

رئیس شورای زکات استان ضمن گرامی‌داشت ماه مبارک ذی‌القعده و روز زیارتی حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع)، به واقعه دحوالارض اشاره کرد و اظهار داشت: دحو الارض به معنی گستراندن زمین واقعه‌ای است که در سوره‌های مبارکه نازعات و شمس مورد اشاره قرار گرفته و در روایات شریفه عنوان شده که شروع گسترش زمین از محل خانه کعبه بوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تسلیت ایام شهادت امام جواد(ع)، لزوم پیروی از سیره ائمه اطهار(ع) را یادآور شد و خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) با وجود شرایط دشوار با تربیت دانشمندان، تقویت شبکه نواب، و تربیت نیرو در عرصه سیاسی و تقویت علویون به کادرسازی در سه عرصه مهم فرهنگی و علمی، مدیریتی و سیاسی پرداختند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با تاکید بر رسالت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در زمینه تربیت نیروهای مؤثر علمی و فرهنگی، ادامه داد: تربیت مدیر برای انقلاب اسلامی و هم چنین عناصر فعال سیاسی برای مبارزه با استکبار جهانی می‌بایست مورد اهتمام دست‌اندرکاران قرار بگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Watch Dragon ball super